Promoot je Challenge
Yes, jij gaat een Challenge geven aan je potentiële deelnemer die zich gaan aanmelden. Alleen vóórdat je voldoende deelnemers gaat krijgen, heb je toch wel een goede promotie nodig. In dit artikel ga ik 5 manieren met je delen, hoe jij zeker je Challenge gratis kan gaan promoten.
5 vormen van promotie van je Challenge
#1 Schrijf een uitdagende tekst met foto
Maak een tekst die je doelgroep aanspreekt om zich aan te melden voor jouw Challenge. In deze tekst kun je bijvoorbeeld over de problemen van je potentiële deelnemers spreken en welke oplossing jij gaat geven tijdens de Challenge. Kies hierbij de geschikte foto die past bij je gehele Challenge. Vergeet niet de link en de praktische informatie over de Challenge erbij te vermelden.
#2 Maak een video
Zeker verstandig en goed om een promotie video te maken over de inhoud en de vormgeving van je Challenge. Zo kun je meteen je eigen gezicht en je expertise laten zien aan je potentiële deelnemers. Lees ook: Welke video vormen jij kunt inzetten tijdens de challenge.
#3 Schrijf een relevante blog
Heb je al een blog geschreven over het thema van je Challenge of die in het verlengde hiervan ligt, is het slim om deze te delen over je verschillende Social Media kanalen. Plaats een formulier + uitleg over de Challenge in de side-bar of aan de onderkant van je blog. Zo komen zij op een luchtige manier in aanraking met je Challenge.
#4 Geef een webinar
Heb je al eens een webinar gegeven of staat deze nog hoog op je to-do lijstje? Dan is het nu het juiste moment om je eerste of je volgende webinar te geven. Zo vergroot je jouw bereik naar je potentiële deelnemers en dat is precies wat je nu nodig hebt.
#5 Deel een preview
Je kunt ook een preview laten zien van je Challenge op bijvoorbeeld een story op zowel Facebook of Instagram. Zo maak je jouw potentiële doelgroep nieuwsgierig naar meer en gaan zij wellicht zich nu wel aanmelden. Tevens krijgen de aanmelders er nog veel meer zin in dan hiervoor, omdat ze al een klein stukje hebben mogen zien.
Deze vormen kan je delen op of in:
• Social Media met je volgers
• Een e-mail die je verstuurd aan je gehele e-maillijst
Als je één of meerdere vorm(en) uitkiest voor de promotie van je Challenge, dan is het verstandig om een planning vooraf te maken. Zo weet je precies waar en wanneer je iets gaat plaatsen en tevens kun je alles vooraf maken. Dan ben je sneller dan om steeds iets nieuws te verzinnen!
Ben je ook benieuwd naar jouw eigen trainersvaardigheden en hoe je deze het beste kunt inzetten voor je eigen bedrijf? Wil je ook graag met gemak jezelf comfortabel voelen en met volle dosis zelfvertrouwen trainen aan jouw deelnemers? Dan nodig ik je heel graag uit om eens kennis met mij te komen maken tijdens mijn training: Ja, ik wil trainen. Meer informatie of je meteen aanmelden kan hier >>>
Welke vorm(en) ga jij uitkiezen voor je promotie??