Inhoud voor je challenge maken in 5 stappen

Visuele hulpmiddelen

Creëer de inhoud van je Challenge

Als je bezig bent of net gaat starten met het bedenken van de inhoud van de Challenge, houd altijd je doelgroep voor ogen. Waarmee kun je hen verder helpen? Wat zijn bijvoorbeeld hun problemen, waar hebben ze behoefte aan en welke oplossing kan jij aan hen geven. Als je er hier één uitkiest, dan zet je jouw doelgroep centraal en dat is precies de bedoeling van het organiseren van een Challenge. In dit artikel ga ik 5 inhoudelijke tips met je delen.

 

5 Challenge-tips voor jou als expert

#1 Kies je thema

Jouw expertise kent vast vele onderwerpen, die allemaal in teken staan van je thema. Alleen je hebt maar een paar dagen voor de Challenge en kan je niet alles gaan aanhaken. Tevens is dit veel te veel voor je deelnemers. Een beter idee is dat je echt bewust één thema uitkiest, waarover je elke dag nieuwe informatie over kan vertellen en opdrachten over kan geven.

 

#2 Bepaal je weekdoel

Wat wil jij gaan bereiken tijdens jouw Challenge? Wanneer je dit voor jezelf helder hebt, kun je vervolgens hem helemaal vorm gaan geven. Alleen wat ga jij samen met de deelnemers bereiken? Waar naar toe ga je werken? Wat kunnen ze na de Challenge?

#3 Maak een boodschap die je wilt delen

Wat wil jij eigenlijk tegen je deelnemers zeggen? Welke boodschap wil jij hun meegeven? Probeer deze altijd positief te formuleren, zodat ze hem ook echt kunnen gebruiken. De boodschap moet ook zeker in het teken staan van je weekdoel.

Inhoud maken voor je Challenge

#4 Bedenk voor elke dag concrete opdrachten

Elke dag dat de Challenge bezig is, kan je er voor kiezen, dat je ook concrete opdrachten geeft aan de deelnemers. Zo kan je ze van de lees naar de actiemodus krijgen, zodat ze in beweging komen. Maak de opdrachten echt zo helder en super simpel mogelijk voor de deelnemers en houdt het einddoel voor ogen die jij wilt behalen met je Challenge.

#5 Geef voldoende waarde

Durf echt waardevolle informatie en kennis te delen met de deelnemers. Ga ze echt stap voor stap verder helpen met hun problemen. Jij hebt namelijk diverse oplossingen in handen, waarvan zij dolgraag een beetje over willen weten. Help ze dan ook een verder. Door deze waarde te geven, worden jouw deelnemers, hoog waarschijnlijk ook je klanten.

Wanneer je deze stappenplan helemaal volgt en zorg dat alle stappen met elkaar verbonden zijn. Als je de inhoud helder voor ogen hebt, kun je gaan beginnen met de promotie van je Challenge. Bouw en vertrouw op je eigen voorbereiding, want dan kan je grote stappen maken voor en tijdens je Challenge.

 

Wens je een ‘Challenge stappenplan’?
Download deze hier gratis, zodat je meteen goed van start kunt gaan met je voorbereiding.

 

 

Waarover wil jij graag een Challenge over organiseren?

 

Succes en vooral veel plezier.

 

 

Doe jouw volgers (en mij) een groot plezier en deel dit artikel met je netwerk. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.